Iso 22000 Belgesi

Günlk hayatımızda yaşam kaynağımız olan gıdaların nasıl nerede hangi koşullarda üretildiğinin güvencesini heepimiz isteriz. Gıda maddeleri insan hayatını etkileyen birinci faktör olması sebebiyle çok önemlidir. İşte bu sebeplerden dolayı gıda maddelerinin üretiminden sunumuna kadar tüm süreçlerini kapsayan bir şekilde tanımlı olmasını sağlayan ve gıda yönetim sistemi nin dünyadaki adı Iso 22000 Gıda Güvenliği yönetim sistemidir.

Gıda güvenliği yönetim sistemi yukarıda da geçtiği gibi hemen tüm süreçleri kapsayan bir yönetim sistemidir. Yani üretimden lojistiğe varıncaya kadar tüm aşamaları kapsar. Gıda kodeksleri ile de ilişkisi olan bu süreçler aslında gıdanın dayanım süreci ve kritik kontrol nokgtaları yani HACCP ile ilişkilendirilmesinden oluşmaktadır.

Iso 22000 haccp gıda güvenliği yönetim sistemi şu anda ülkemizde Tarım bakanlığı gıda ürün üretim izni ile de ilişkilendirilmektedir. Yani bir gıda firması gizli olarak bu sisteemi kurmak ve de yürütmek ile mükelleftir.

Gıdaların saklanma ve taşınmasına varıncaya kadar bir sistem dahilinde hareket edilmelidir. Dünya gıda sağlık örgütü tarafından da benimsenen sistem tüm dünnyada gıda alanında en çok kullanılan sistemdir.

Gıda güvenliği yönetim sistemi Iso 9001 sistemini de içerisinde barındırır. Yani kalite yönetim sisteminin tüm şartlarının yerine getirlimesi ile oluşur.

Iso 22000 Belgesi ile iligili daha fazla bilgi ve ayrıntı için Eurocert firmasına bakınız

Yorum bırakın